بلاگ

هویت بصری برند

در این مورد که برند بوک چیست؟ در مقاله های پیشین صحبت کردیم و در بررسی اجزای آن به هویت بصری برند به عنوان یک عنصر اساسی اشاره کردیم. در این مقاله چیستی و اجزای هویت بصری را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد.

هویت بصری برند و اجزای برند بوک

اهمیت هویت بصری

هویت بصری نحوه شکل گیری ادراک و ایجاد تأثیر از طریق عناصر قابل مشاهده برند شماست. تصاویر قدرت ارتباطی فوق العاده ای دارند. آنها در سطح ابتدایی و عاطفی تاثیر می گذارند. بنابراین قانع کننده تر هستند. اما با داشتن قدرت ارتباطی بزرگ مسئولیت بزرگی به همراه دارند. باید بسیار محتاط بود که از طریق هویت بصری پیام اشتباهی ارسال نشود.

هویت بصری برند چیست؟

هویت بصری ، کلیه تصاویر و اطلاعات گرافیکی است که بیانگر چیستی برند شما به مخاطب است. به عبارت دیگر ، این توصیف همه آنچه را كه مشتریان می توانند از نظر فیزیكی ببینند ، از آرم گرفته تا طراحی داخلی فروشگاه مطرح می كند.

ایجاد تمایز

ایجاد وجه تمایز در این مرحله اهمیت بالایی دارد. برند شما باید در هویت بصری مانند دیگر اجزای برند بوک متمایز باشد. دستورالعمل های ثابت هویت بصری برند در هر زمان وشرایطی در برند بوک ثبت می شود.

هدف از ایجاد هویت بصری برای برند

  • تأثیرگذاری احساسی بر بینندگان       
  • اتحاد جنبه های مختلف کسب و کار از طریق تجسم بصری
هویت بصری برند و اجزای برند بوک

هویت بصری در مقابل هویت برند

هویت بصری با هویت برند دارای رابطه تنگاتنگ است.از یک طرف ، هویت برند بیان جامعی از همه چیز است که باعث می شود نام تجاری همان چیزی باشد که هست. در عین حال ، هویت بصری یک رشته متمایز است که شامل یک فرایند تفکر و رویکرد متفاوت از هویت نام تجاری به عنوان یک کل است.هویت برند از طریق بازاریابان نظارت می شود و هویت بصری شامل طراحان و مدیران خلاق است. به طور خلاصه، هویت برند توصیف می کند که یک مارک در داخل چیست در حالی که هویت بصری بیان می کند که یک برند در خارج چیست.

عناصر هویت بصری

هویت بصری به عنوان یکی از اجزای برند بوک اساساً زبان بصری یک مارک تجاری است. بدین ترتیب ، عناصر منفرد آن مانند کلمات ، عناصر سازنده ای هستند که به مخاطب معنایی را منتقل می کنند. در اینجا ، ما به این عناصر جداگانه نگاهی  می اندازیم که برای تشکیل یک هویت منسجم گرد هم می آیند.

گرافیک

گرافیک  در واقع تمام دارایی های تصویری است که ترسیم یا طراحی می شود. گرافیک می توانند به سادگی اشکال باشد یا پیچیده تر، مانند لوگو ، آیکون ها یا حتی تصاویر یا انیمیشن های تمام عیار.

تایپوگرافی

فراتر از آنچه کلمات می گویند، این مقیاس قلم و فونت شماست که بر هویت بصری برندتان اثر میگذارد. اگر به عنوان سازمان تشریفات خاکسپاری و برگزار کننده ی مراسم های عزاداری مشغول به فعالیت هستید و از فونت های طنز بازیگوش و گرم استفاده کنید، مشتریان احتمالی اندوهگین خود را گیج میکنید. حتی لوگوهای معروفی مثل فیسبوک سعی در ساده نگه داشتن تایپوگرافی خود دارند.

هویت بصری برند و اجزای برند بوک
هویت بصری برند و اجزای برند بوک

لوگو

لوگوی شما علاوه بر اینکه باید اهداف شما را منتقل کند، باید تصویری داشته باشد که در ذهن مخاطب حک شود.یک لوگو میتواند ترکیبی از پالت رنگ، نوع و طرح شما باشد. با تکامل هویت شما، لوگوی شما نیز میتواند تکامل یابد.

پالت رنگ

پالت رنگ شما باید متناسب با آنچه میخواهید انتقال دهید، باشد. برای مثال اگر کالای لوکسی تبلیغ میکنید استفاده از رنگ های سیاه، طلایی و نقره ای پیشنهاد میشود. تحقیقات نشان می دهد که بین 62 تا 90 درصد از تصمیمات مخاطبان مبتنی بر رنگ می باشد. ابزار اولیه تنها با یک رنگ شروع می شود که از روی لوگو تشخیص داده می شود یا به صورت دستی انتخاب می شود، سپس محدوده هایی از رنگ های مشابه مشخص می شود که به برندتان اجازه میدهد تا برای اهداف مختلف با سطوح گوناگون و سیستم عامل های متفاوت بازاریابی سازگار شود.  

تصویرسازی

وقتی نوبت به هویت برند می رسد، طراحان باید فقط آن تصاویری را که نمایشی ترین شخصیت برند را به مخاطبان نشان می دهند را ارائه دهند. تصاویر عناصری هستند که بیشترین ارتباط را با مخاطبان هدف برقرار می کنند.

 سخن آخر

در انتهای مقاله باید یادآوری کرد که هویت بصری برند به عنوان یکی از مهم ترن اجزای برند بوک، اولین گام در ایجاد ارتباط عاطفی با مشتری شماست. هنگامی که توجه اولیه به برند شما جلب شد، آنچه بدان در ادامه قوام می بخشد توانایی نگهداری از مشتری و وفادار نمودن آن است. متعهد بودن شما به اجزای برند بوک و وعده هایی که به مشتری می دهید و روشن بودن ارزش ها و اهداف برندتان در ادامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *