المانهای ارتباطی در کتابچه راهنمای برند
داستان برند
داستان وتاریخچه ی برند به مخاطبان شما نشان می دهد که برند شما مانند یک شخصیت زنده است. اینکه اولین بار چه ایده ای در ذهن موسس برند شکل گرفت و چه مسیری طی شد تا کسب و کار شما به اینجا برسد؟ این اطلاعات منجر به ارتباط عاطفی مخاطب می شود. این تصویر می تواند موجب ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب شود.
ارزش برند
در این قسمت مخاطب و کارکنان برند شما متوجه خواهند شد که قرار است چه ارزش هایی به مخاطبین و مصرف کنندگان برند داده شود. این مشخص شدن ارزش برند به کارکنان کمک می کند همگی در یک راستا قدم بردارند.
لحن برند
اینکه می خواهید خودمانی به نظر برسید یا جدی و رسمی نوع لحن برند شما را در برندبوک مشخص می کند. با توجه به کسب و کارتان باید لحنی را انتخاب کنید که برای مشتریان شما مطلوب باشد. لحن برند در بخش های مختلف مانند وبسایت، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی و بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.
خلاصه
در این مقاله برای معرفی برند بوک یا همان کتابچه راهنمای برند اقدام به بررسی اجزای برندبوک و ضرورت داشتن آن برای کسب و کار ها اشاره کردیم. به طور کلی باید گفت دفترچه برند مانند یک چراغ راه مسیر را برای کسب و کار شما روشن خواهد کرد و مانع پراکندگی و بی نظمی خواهد شد.