بلاگ

مشاور برندینگ کیست؟

مشاور برندینگ با پیدا کردن هدف بازار، آنالیز و تحلیل رقبا که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند، تلاش برای پیشرفت برند و کسب وکار شما دارند. در این مقاله بیشتر با مشاور برندینگ و وظایف آن‌ها آشنا خواهیم شد.

مشاور برندینگ کیست؟

مشاور برندینگ مواردی را در زمینه‌های تخصصی و عمومی، تجزیه و تحلیل نیاز بازار روز را بررسی می‌کنند، و راه حل‌هایی را به شرکت‌ها ارائه می‌دهند. همچین مشاور، به کسب و کارها کمک می‌کند تا در زمینه فعالیت خود پیشرفت چشمگیری داشته باشند و شرکت‌ها را در رسیدن به  اهدافشان همراهی می‌کند تا مسیر را راحت‌تر و کوتاه‌تر طی کنند.

وظایف مشاور برندینگ:

 از وظایف مشاور برندینگ می‌توان ه موارد زیر اشاره کرد:

  1. تجزیه و تحلیل در شرایط دشوار
  2. بررسی رقبا
  3. برنامه ریزی برای بازاریابی
  4. استراتژی‌های تبلیغاتی
  5. بهبود تجربه خدمات مشتریان
مشاور برندینگ کیست؟

وظایف مشاور برندینگ در 4 فاز مهم :

فاز اول:

تحقیق و پژوهش است. به صورتی که کلیه چشم‌اندازها، ماموریت‌ها، بازراهای هدف، ارزش‌های سازمانی و در آخر نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار را بررسی کنید.

فاز دوم:                         

در این فاز باید به سرعت و دقت به تمام فعالیت‌های داخل سازمان و فعالیت رقبایشان در زمینه‌های گوناگون بررسی کنند.

فاز سوم :                   

عوامل ظاهری برند را از جمله نام گذاری، لوگو و لوگو تایپ سازمان، تولید محتوا و تبلیغات هوشمند، آوا‌های خاص برای برند را در نظر می‌گیرند.

فاز چهارم :                     

به استراتژی تبلیغات و رسانه سازمان فکر کرده، و  آن را به جامعه هدف خود نزدیک تر می‌کنند. مانند: استراتژی بازاریابی، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی و…

مشاور برندینگ

مشاور برندینگ بیشتر با چه کسانی همکاری می‌کند:

مشاور برندینگ علاوه بر همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی، با سایر شرکت‌ها برای تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک همکاری می‌کند. چون در دنیای امروز اگر شما یک مشاوره برندینگ نداشته باشید، کمتر به مخاطبین خود معرفی و شناخته می‌شوید.  بنابراین وجود یک مشاور برای شما ضروری است.

چرا کسب و کارها دیرتر به فکر برندسازی می‌افتند؟

در دنیای رقابتی بین تمامی شرکت‌ها و کسب و کارها، استخدام یک مشاور برندسازی معمولا جزو آخرین روندهای عملیاتی شرکت است. معمولا مدیران، بیشتر به فکر بازاریابی و جذب مخاطب با نام برندی هستند که هنوز شناخته نشده است. هنگامی که متوجه می‌شوند این روش در رسیدن به اهداف، مطلوب و موفقیت آمیز نیست، کمبود یک مشاور برندینگ را در کسب و کار خود را حس می‌کنند.

بررسی رقیبان:

برای مشاور برندینگ تحلیل و تجزیه رقابت‌های مستقیم و غیرمستقیم که برند در بازار با آن مواجه است، یک امر ضروری است.

این کار به منظور ایجاد استراتژی‌های بازاریابی، برنامه ریزی و بالا بردن ارزش برند صورت می‌گیرد. در این صورت به شرکت کمک می‌کند تا بتواند دوباره مزیت‌های رقابتی خود را در مقابل دیگر شرکت ها به دست آورند.

برندینگ

چگونه یک مشاور برندینگ انتخاب کنیم؟

انتخاب یک مشاور برندسازی مناسب، مخصوصا برای کسب و کارهایی که برای اولین بار از آن‌ها مشاوره می‌گیرند، یک چالش محسوب می‌شود. برای آن‌ها سوال است که چگونه یک مشاور مناسب انتخاب کنند. شما باید مشاوری انتخاب کنید که مدیر را به چالش کشد و آن را از منطقه امن خود بیرون آورد. یک استراتژیست برند خوب کسی است که بتواند حالت آینده سازمان را تصور کند و بداند که در انتهای کار سازمان چگونه به موفقیت می‌رسد.

مشاور برندینگ

انواع برندسازی:

  1. برندسازی دیجیتال: این برندسازی از طریق وب‌سایت، بهینه سازی موتور جستجو، رسانه‌های اجتماعی و… صورت می‌گیرد.
  2. برندسازی شخص: یک برند به صورت مجزا به نام و رسم یک نفر معرفی می‌شود.
  3. برندسازی مشترک: از طریق مشارکت با برند دیگر جهت رسیدن و دستیابی به هدف صورت می‌گیرد.
  4. برند کشوری: پس از برندسازی و شناخت کامل مخاطبین می‌توان از برندسازی کشوری جهت جذب توریست و کسب و کار استفاده کرد.

کلام آخر:

برند سازی امروزه برای تمامی کسب و کارها برای پیشرفتشان لازم وضروری است.

اگر هنوز برند خود را ثبت نکرده‌اید، و نمی‌دانید که برای مشاوره برندینگ از کجا شروع کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبان ونداد در ارتباط باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *