بلاگ

دلایل اهمیت تولید محتوا

دلایل اهمیت تولید محتوا مسئله‌ای که بخش عظیمی از دنیای دیجیتال مارکتینگ را درگیر خود کرده است. امروزه استراتژی تولید محتوا بسته به نوع کسب کارها متفاوت است. در این مقاله به اهمیت تولید محتوا خواهیم پرداخت، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تولید محتوا

تولید محتوا فرایندی است که در آن شما برای ایجاد اطلاعاتی مانند تصویر، متن، فیلم و یا حتی صدا انجام می‌دهید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که محتوای خود را به صورت فیلم، کتاب، وبلاگ‌ها و… منتشر کنید. در محتوا سازی شما سعی دارید اطلاعات خود را به دست مخاطب برسانید. این اطلاعات می‌تواند شامل بحث‌های علمی باشد و یا حتی دستور پخت یک غذا، اما نکته اصلی این است که قبل از شروع به محتوا سازی باید موضوع خود را انتخاب کنید.

دلایل اهمیت تولید محتوا

تاثیر مثبت

یکی از انواع استراتژی تولید محتوا، سنگ بنا است. هدفی که در این نوع محتواسازی مطرح است افزایش ترافیک سایت شما با آگاهی مخاطب از برند شما است. سنگ بنا در حقیقت هدف شرکت شما و حوزه کاری را مشخص می‌کند. پس باید مرتبط با اهداف تجاری شما باشد. با محتوای سنگ بنا شما تاثیر اولیه خود را بر روی مخاطب می‌گذارید و نشان می‌دهید که در انجام کار خود از تخصص بالایی برخوردار هستید. این نوع محتوا باید رایگان در اختیار مخاطب قرار گیرد تا تاثیر مثبت خود را در اولین مرحله گذاشته باشد.

اهمیت تولید محتوا

دروازه

شاید برای شما پیش آمده باشد! برای دسترسی به یک محتوا در سایت‌ها باید اول یک فرم را پرکنید تا بتوانید به آن محتوا دست پیدا کنید. معمولا این فرم‌ها به اسم فرم ثبت نام در سایت ارائه می‌شوند. ولی بعضی از این فرم‌ها فقط یک اسم و ایمیل از شما می‌گیرند. محتوای دروازه‌ای، نوع دیگر استراتژی تولید محتوا است که در اکثر سایت‌ها استفاده می‌شود. در این نوع محتوا سازی، محتوای اصلی پشت یک دروازه قفل شده پنهان است. این دروازه  همان فرمی است که در بالا راجع به آن صحبت کردیم. این نوع محتوا شامل ویدیو، مقالات و صداها هستند.

دلایل اهمیت تولید محتوا

این کار مزایا و معایب خود را دارد. از مزایای آن می‌توان به این اشاره کرد که شما اطلاعات کاربر خود را دارید و برای مطلع کردن از محتوای جدید می‌توانید به آن پیام دهید. معایب روش دروازه این است که خیلی از کاربران به هر دلیلی دوست ندارند اطلاعات خود را در اخیار شخص دیگر قرار بدهند. بهترین راه حل برای این موضوع این است که کاربر دلایل اهمیت تولید محتوا شما را بداند. یعنی محتوا شما به قدری زیبا و منحصر به فرد باشد که برای رسیدن به محتوا فرم را با میل خود پر کند و دروازه را باز کند.

دلایل اهمیت تولیدمحتوا

تحول

بیشتر تلاش ما بر این است که در ذهن مخاطب یا کاربران خود ماندگار شویم. اما چگونه؟ فرض کنید شما درسایت خودتان فقط راجب یک موضوع خاص صحبت می‌کنید. با این کار شما نه تنها جذب مخاطب نکرده‌اید بلکه ریزش مخاطب نیز خواهید داشت زیرا تازگی و جذابیتی برای مخاطب ندارید. برای جلوگیری از این امر می‌توانید چندین موضوع انتخاب کنید و راجب هر موضوع چندین محتوا تولید کنید که از آن یکنواختی خارج شوید. و اما تحول. متحوای در حال تحول به محتوایی گفته می‌شود که به صورت منظم منتشر شود. مانند یک سریال یا اخبار که بتوان به طور روتین تولید محتوا را روی آن پیاده‌سازی کرد. این نوع استراتژی تولید محتوا یکی از بهترین‌ها است .

دلایل اهمیت تولید محتوا

محتوا پادشاه است. اما چرا؟ تبلیغات در گذشته بر روی روزنامه‌ها انجام می‌شد. اما در جامعه امروزی کمتر کسی سمت روزنامه خوانی می‌رود و اگر هم بخواند از روی سایت آن شرکتی که این خدمات را ارائه داده اخبار را دنبال می‌کند. یعنی مصرف کنندگان به سمت آنلاین شدن می‌روند. از آنجایی که امروزه اطلاعات جدید مورد توجه افراد است و آن‌ها را در خود غرق می‌کند، به همین دلیل واجب می‌شود که راهی برای دیده شدن پیدا کنیم.

دلایل اهمیت تولید محتوا

تبلیغات از زمان ظهور تا به الان در رسانه‌های اجتماعی تغییرات بسیاری داشته است. تصور همه این است که برندهای بزرگتر شانس بیشتری دارند اما این باور غلط است. برندهای کوچک شانس بیشتری دارند، چرا که  راه‌های دسترسی به تبلیغات مقرون به صرفه، برای همه در دسترس است. 

اما مسئله مهم این است که شما راهی را پیدا کنید که هم جدید باشد هم هیجان‌انگیز، تا بتوانید به راحتی مخاطب را جذب کنید. توجه کنید که با جذب مخاطب، برند شما هم در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. فکر کنم که تا الان فهمیدید که چرا محتوا پادشاه است.

حال با هم پنج دلیل مفید و مختصر تولید محتوا را بررسی خواهیم کرد:

اعتماد و ارزش

در کل همه روابط دو طرفه هستند. شما به عنوان یک محتوا ساز باید اهمیت تولید محتوا را بدانید و صرفا فقط برای محتوا، محتوا سازی نکنید. باید مخاطبان خود را با ارزش بدانید. شاید محتوای ما آموزشی باشد شاید هم طنز یا سرگرم کننده باشد اما مسئله این است که باید وقت مخاطب را با ارزش کنیم. با ارائه محتوا جذاب و شگفت‌آور که بتواند خدمات شما را بخوبی نشان دهد باید باعث شوید مخاطب دوباره به سایت شما برگردد. از این رو وقتی مخاطب وقت زیادی برای دیدن محتوا شما می‌گذارد، با شما آشناتر و در نتیجه به شما اعتماد می‌کند.

دلایل اهمیت تولید محتوا

شناخت

تا به حال به تکه‌های یک پازل فکر کرده اید؟ هرکدام به تنهایی معنای خاصی ندارند. اما وقتی مدام آنها را در کنار هم قرار می‌دهید با هم تصویر اصلی پازل را درست می‌کنند. تولید محتوای مداوم باعث می‌شود که برند شما کامل و کامل‌تر شود. هر بار که کاربر بر روی یکی از محتوای شما کلیک کند، نام برند شما در ذهن مخاطب هر بار تکرار می‌شود.

حال زمانی که کاربر به یک محصول مرتبط با برند شما نیاز داشته باشد اولین اسمی که در ذهنش نقش می‌بندد، نام برند شماست. حال محصول می‌تواند یک موسیقی، فیلم آموزشی، یا دستور پخت یک غذا باشد. در محتوای خود از تصویری استفاده کنید که در نگاه اول مخاطب را جذب خود کند. حال شاید فکر کنید که تصاویر بعد از مدت‌ها از دید مخاطب دیگر جذاب نیست اما اشتباه می‌کنید. 

اگر احساس می‌کنید تصاویر برای کاربران جذاب است با یک الگو خاص از آن استفاده کنید. اما توجه کنید اگر محتوای شما آنطور که در ذهنتان است مورد استقبال قرار نگرفت نا امید نشوید و به کار خود ادامه دهید.

سئو

با استفاده از سئو ،شانس یافتن مخاطبین جدید شما چندین برابر می‌شود. برای سئو بهتر، از کلمات کلیدی در تصاویر یا مقاله‌های خود استفاده کنید. با این کار وقتی یک شخص آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کند سایت شما در خروجی به آن نمایش داده می‌شود. نکته‌ای که پیش می‌آید این است که سئو زمان بر است برای همین بهتر است سئو خود را از همین الان شروع کنید. برای شروع می‌توانید به مقالات قبلی خود برگردید و در آنها کلمات کلیدی را استفاده کنید و یا می‌توانید از همکاران ما در ونداد مشاوره بگیرید.

دلایل اهمیت تولید محتوا

سرنخ

 وقتی محتوای جدیدی ایجاد کردید و آن را منتشر کردید سعی کنید به طریقی محصولات خود را جلوی چشم قرار دهید. با این کار هم محصول خود را معرفی کردید و هم نام برند خود را در ذهن مخاطب هک کرده‌اید. همچنین می‌توانید از فضای مجازی برای معرفی محصولات خود استفاده کنید که امروزه اینستاگرام و یوتوب بهترین گزینه برای این کار هستند. باید صفحه‌هایی را مورد هدف قرار دهید که مرتبط با حوزه کاری شما هستند. با تمام این کارها شما سرنخ اولیه را به کاربر داده‌اید.

دلایل اهمیت تولید محتوا

تخصص

چرا باید مخاطب محتوای شما را ببیند؟ چرا باید از رقیبان خود پیشی بگیرید؟

بهتر است شما در تخصص خود شروع به تولید محتوا کنید. مثلا اگر طراح سایت هستید بیاید به صورت تخصصی و جز به جز آن را شرح دهید. با این کار مخاطب ارزش کار شما را بهتر درک می‌کند و آنگاه می‌بینید که از رقیبان خود به راحتی پیشی گرفته‌اید.

کلام ونداد

در جامعه امروزی تولید محتوا یک تکنیک حرفه‌ای برای بازاریابی و کسب و کار آنلاین است. شما باید محتوایی ایجاد کنید که هم سرگرم‌کننده باشد و هم آموزش‌دهنده. با کیفیت تولید محتوا کنید و از کلمات کلیدی استفاده کنید. در نهایت اگر فکر می‌کنید این مقاله اطلاعات کافی درباره دلایل اهمیت تولید محتوا در اختیار شما دوستان نگذاشته است با همکاران ما در تیم ونداد در تماس باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *