بلاگ

تولید محتوا سایت شرکتی

محتوا را می‌توان به یک آهن‌ربا تشبیه کرد. تولید محتوا مهم‌ترین ابزار شما برای کمک و رسیدن به اهداف بازاریابی شرکت است. اگر بخواهید تولید محتوا سایت شرکتی خود را از نو طراحی کنید و یا همین سایتی که در اختیار دارید را بخواهید بهبود ببخشید بی‌شک داشتن یک استراتژی محتوا مهم‌ترین نکته است.

استراتژی تولید محتوا

یکی از اساسی‌ترین دلیلی که سایت شما توسط مردم بازدید می‌شود محتوا است و هر طراحی که بخواهد صورت بگیرد باید بر اساس استراتژی تولید محتوا باشد. یکی از استراتژی‌ها این است که محتوا‌های خود را بروزرسانی کنید. در ادامه چند نمونه از استراتژی‌های پر کاربرد را برای شما شرح می‌دهیم:

پیشنهادات

در کل وب‌سایت، نشان دهنده این است که چرا شرکت شما در چه زمینه‌ای فعالیت دارد و چه فرآیندی را طی می‌کند. در واقع چیزی که شما بعنوان محتوا پیشنهاد می‌دهید باید به این مواردی که گفته شد بپردازد. تولید محتوا سایت شرکتی شما باید شما را در صنعتی که هستید از رقبا متمایز کند تا بتوانید از آن‌ها پیشی بگیرید. می‌توان گفت محتوای پشنهادی شما باید در سرتاسر سایت شرکتی شما نمایش داده شود. محتوای شما باید هدفمند و مرتبط با علایق کاربران شما باشد. این کارها برای موفقیت بسیار مهم است.

تولید محتوا سایت شرکتی

فیلتر محتوا

اگر یک سایت شرکتی دارید و می خواهید محتوای خود را بهبود ببخشید در قدم اول مشخص کنید که محتوا‌های شما چیست. هدف از ایجاد آن چه بوده. با این کار شما حفره‌ها و خلعی که وجود دارد را پر می‌کنید. مشخص کنید چه محتواهایی باید از نو نوشته شود. کدام قسمت از محتواها مفید است و باید نگهداری شود و توسعه پیدا کند. محتواهایی که در سایت دارید را مستند کنید. مشخص کنید که کدام محتوا حذف شود و کدام بروزرسانی. با این کار شما آمار همه محتوا را دارید و مشخص می‌شود که آیا نیازی به تولید محتوای جدید دارید یا نه.

تولید محتوا سایت شرکتی

شناسایی مخاطب

تولید محتوا برای افرادی است که در سایت شما وجود دارند که مخاطبانی با سلایق مختلف می‌باشند. با شناسایی مخاطبان می‌توانید به راحتی برای آنها تولید محتوا کنید. حتی می‌توانید نقطه ضعف مخاطب خود را پیدا کنید و به آنها بپردازید. به‌عنوان مثال آموزش‌های صنعتی که کسی به آنها نپرداخته، شما به آنها بپردازید. باید به این نکته توجه کنید که طیف مخاطبان شما مختلف است و شما باید همه را در نظر بگیرید. علاوه بر مخاطبان دائمی خود باید به فکر مخاطبان جدید باشید و با استراتِژی تولید جذاب خود آنها را جذب کنید.

تولید محتوا سایت شرکتی

نقشه محتوا

محتوای شما باید مخاطب را پایبند سایت شرکتی شما کنند به طوری که برای هرکاری که مرتبط با به حوزه کاری شما باشد اولین گزینه سایت شما باشد. سعی کنید محتوای متنوع اما مرتبط به کار خودتان ارائه دهید. این محتوا باید پاسخ گوی کاربران باشد. برای هر بخش از سایت خود محتوای بخصوص داشته باشید. اینگونه نباشد که همه چیز را در یک بخش ارائه داده باشید. مثلا فردی که بدنبال استخدام در شرکت شما هست به صفحه‌ای برود که برای استخدام طراحی شده است و شرایط را ذکر کرده است.

محتوای ضروری

با یک استراتژی محتوا خوب می‌توانید به هر قسمت از سایت یک هویت با هدفی مشخص بدهید. مردم از اینترنت برای پرسیدن سوالات خود و تحقیق و کشف اطلاعات جدید استفاده می‌کنند. مطمئن شوید که تولید محتوا سایت شرکتی شما برای مخاطب سودی داشته باشد. مثلا اگر محتوای آموزشی تولید می‌کنید مخاطب را جذب کند تا با پرداخت هزینه آن، محتوا را در اختیار داشته باشد.  برخی از مطالبی که شما می‌توانید تولید محتوا کنید شامل:

  • کتاب های الکترونیکی
  • محتوای فکری
  • محتوای خدماتی شرکت‌ها
  • نمونه کارها
  • درباره ما
  • و…
استراتژی محتوا

طراحی وب جذاب

برای طراحی سایت شرکتی خود وقت بگذارید زیرا بیانگر فعالیت شما خواهد بود. روی سئو سایت خودتان کار کنید. تمرکز اصلی شما باید ارائه خدمات با کیفیت و ممتاز باشد. اطلاعات جالب و جذابی ارائه دهید. در سایت خود از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید. طراحی خاصی داشته و از رنگ‌هایی استفاده کنید که مخاطب را جذب خود کند. در محتوایی که تولید می‌کنید هم سعی کنید ساختار منحصر به فردی داشته باشید.

گفتار

در هنگام تولید محتوا سعی کنید با زبان و گفتار مخاطب خود صحبت کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. از اصطلاحاتی که خودتان فقط درک می‌کنید استفاده نکنید. از کلماتی استفاده کنید که کاربر آنها را درک کند. به طور مثال اگر مخاطبان شما فنی هستند با آنها فنی صحبت کنید. در قسمت نظرات با مخاطبان در ارتباط باشید تا آنها متوجه ارزشی که برایشان می‌گذارید باشند.

برای مطالعه استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به این لینک وارد شوید.

تولید محتوا سایت شرکتی

کلام ونداد

مواردی که در بالا نام برده شده فقط تنها بخش کوچکی از تولید محتوا سایت شرکتی است. اگر بدنبال گسترش کسب و کار خود هستید می‌توانید با متخصصان ما در ونداد تماس بگیرید و از تجربیات آنها در استراتژی محتوا استفاده کنید. برای بهبود عملکرد و ارائه پیشنهادات خودتان می‌توانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *