بلاگ

به روز رسانی محتوای قدیمی

افرادی که در زمینه سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) از مهارت بالایی برخوردار هستند. برای به روز رسانی محتوا ( آپدیت محتوا ) وبسایت خود استراتژی محتوایی خاصی را تدوین و در پیش می گیرند. به روز رسانی محتوا و مطالب سایت یکی از کارهایی است که می‌توانید در جهت افزایش اعتبار سایت خود انجام دهید. در ادامه این مقاله به اهمیت آپدیت محتوا سایت در سئو خواهیم پرداخت. همچنین راه‌ و روش آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به روز رسانی محتوا

تاثیر به روز رسانی محتوا در جلوگیری از رشد صفحات زامبی

در جدیترین تغییرات الگوریتم‌های گوگل، مبحثی تحت عنوان صفحات زامبی (Zombie Pages) مطرح شد. منظور از این صفحات، صفحه‌هایی هستند که بازدیدکننده‌ای ندارد. و بی‌دلیل بر روی سایت شما قرار گرفته‌اند. نکته مهم در خصوص این صفحات این است که بودن آن‌ها، نه‌تنها برای سایت شما مفید نیست. بلکه به سایت شما و دیگر محتوا شما هم ضربه می‌زند. در واقع باید تلاش کنید که تعداد این صفحات که عملا بی کیفیت هم هستند، را در سایت کم کنید. یا باید آن‌ها را حذف کنید. یا با روش‌هایی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، به‌سراغ به روز رسانی محتوا آنها بروید.

تاثیر به روز رسانی محتوا در بهینه سازی و سئو

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 91 درصد کاربران، تنها صفحه اول نتایج جستجو را بررسی می کنند و به دیگر صفحات مراجعه نخواهند کرد. کاملا مشخص است محتوایی که در صفحه اول نتایج جستجو حضور ندارد ترافیک بسیار زیادی را از دست می دهد. تقریبا می توان گفت ترافیک ورودی نزدیک به صفر خواهد بود. اما اگر شما آپدیت محتوا را در استراتژی خود قرار دهید. شانس بیشتری برای دستیابی به نتایج صفحه اول جستجو خواهید داشت.

به روز رسانی محتوا

کدام مقالات سایت نیاز به به روز رسانی محتوا دارند؟

اولین و احتمالاً مهم‌ترین سؤال این است که کدام مقالات باید آپدیت محتوا داشته باشند؟ در ادامه این مقاله با هلدینگ ونداد همراه باشید تا به این سوال همیشگی پاسخ دهیم.

1. محتوای پر بازدید

ابتدا باید به سراغ مقالاتی بروید که در حال حاضر بیشترین میزان بازدید را به خودشان اختصاص می‌دهند. بخصوص اگر سایت شما قدمت بالایی داشته باشد. مثلا ممکن است یکی از مقالات پر بازدید شما، شش ماه پیش یا حتی قبل‌تر از آن نوشته شده باشد.

2.محتوای کم بازدید

اگر بازدیدکننده‌های شما محدود باشد. کمتر از 5000 نفر. یا اینکه وبسایت خود را تازه راه‌اندازی کرده باشید. احتمالاً نیازی به به روز رسانی محتوا ندارید. در واقع  باید بیشتر وقت و تلاش خود را روی تولید محتوا و توسعه ارتباطات بگذارید تا تعداد کل بازدیدهایتان افزایش یابد. بعد از اینکه این مرحله را پشت سر گذاشتید و وب سایت شما رشد کرد، می‌توانید مقالات را به‌روزرسانی کنید و به افزایش بازدیدکننده‌ها کمک کنید.

به روز رسانی محتوا

3.تکمیل محتوا

بیشتر حجم به روز رسانی محتوا و مطلب در همین دسته قرار می‌گیرد. ممکن است، محتوای منتشر شده کامل نباشد. یعنی بتوان قسمت‌های جدیدی را به آن اضافه کرد. و آن را به‌شکل کامل‌تر و جامع‌تری منتشر کرد. بهترین حالت برای به روز رسانی محتوا اضافه کردن مطالب جدید و عنوان‌ها و زیرعنوان‌هایی است که پیش‌تر در مطلب شما وجود نداشته است. بالاخره در هر حوزه‌ای که فعالیت کنید، بعد از گذشت زمانی حداقل ۳ ماهه تا حداکثر ۱ ساله، یک سری اخبار و اطلاعات جدید در خصوص آن موضوع منتشر می‌شود. به این شکل می‌توان مطلب را کامل‌تر کرد.

4.آپدیت مقادیر متغییر در محتوا

 اگر محتوایی در سایت شما وجود دارد که یک سری عامل متغیر، مثل قیمت دارند. لازم است که آن‌ها را در بازه‌های زمانی مشخص به روز رسانی محتوا کنید. برای مثال هیچ خبرگزاری رسمی کشور، هر روز مطلب جدید با عنوان قیمت روز سکه منتشر نمی‌کند. بلکه یک مطلب قدیمی را هر روز با عنوان جدید و اضافه کردن تاریخ همان روز در پرانتز، آپدیت محتوا می‌کند.

به روز رسانی محتوا

5.رفع ایرادات املایی و نگارشی در محتوا

زمانی که در حال مطالعه یک مقاله و متن هستیم و به یک غلط املایی بر می خوریم، امیدواریم کسی متوجه آن نشده باشد و سعی در رفع آن خطا می کنیم. غلط املایی، گرامر ضعیف به تجربه کابری آسیب می زند که مستقیم یا غیر مستقیم بر نتایج موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. با رفع خطاهای گرامری و املایی افزایش بازدید سایت را مشاهده خواهید کرد. پس تغییراتی در سایت برای رفع نواقص و انجام به روز رسانی ها باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت می شود.

چه زمانی نباید به روز رسانی محتوا انجام دهیم؟

سعی کنید به دنبال جواب این سوال نباشید.  آپدیت محتوا سایت همیشه برای شما مفید است. تنها در یک صورت نباید مطلب را آپدیت کنید. آن هم مربوط به زمانی است که از لحاظ موضوعی به پراکندگی برسید. هر موضوعی را می‌توان به‌صورت کامل‌تر و جامع‌تر در سایت ارائه داد. اما قرار نیست که یک مطلب با موضوع خاص، تا سه سال پس از انتشار هر بار به روز رسانی محتوا شود. تا جایی که موضوع اجازه می‌دهد، آن را به‌صورت کامل ارائه دهید. سپس در آپدیت محتوا به ‌دنبال تکمیل آن باشید. اما حواستان به این باشد که از موضوع اصلی فاصله نگیرید. و از لحاظ تکنیکی کلمات کلیدی شما پراکنده نشود.

مطالعه بیشتر: محتوای سایت خود را جهانی کنید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *