بلاگ

برندسازی شخصی چیست؟

در توضیح برندسازی شخصی لازم است ابتدا به این سوال پاسخ دهید. می خواهید با چه تصویر و ویژگی هایی توسط دیگران شناخته شوید؟ بهتر است این سوال را اینگونه مطرح کنیم: اگر کسی نام شما را بشنود دوست داریدچه ویژگی و تصویری از شما در ذهنش نقش بندد؟

هر کسی که تصمیم داشته باشد داستان خود را با جهان به اشتراک بگذارد به برندینگ شخصی نیاز دارد.

برای اثرگذاری در جهان، داشتن یک استراتژی برای پرسونال برندینگ الزامیست.

برندسازی شخصی پرسونال برندینگ

برندسازی شخصی چیست؟

روند مداوم برای توسعه و حفظ شهرت و برداشت از یک فرد، گروه یا سازمان بر اساس مهارت، تجربه و شخصیت  آن ها برندینگ شخصی می گویند.  پرسونال برندیگ موفقیت را به عنوان بسته بندی خود تعریف می کند.

در این روزها صرف خوب بودن تضمین کننده ی موفقیت شما نیست. پرسونال برندینگ تلاش می کند که افراد و مهارت هایشان را مانند محصولات و خدمات، معرفی کند.

برندسازی شخصی پرسونال برندینگ
برندسازی شخصی پرسونال برندینگ

اهمیت برندسازی شخصی

  1. حتما با افراد زیادی مواجه شده اید که با وجود توانمندی بالا دیده نمی شوند و نمی توانند در جایگاهی که استحقاق دارند قرار بگیرند. پرسونال برندینگ به این دسته از افراد کمک شایانی برای دیده شدن خواهد کرد.
  2. از جمله عواملی که می توان در اهمیت برندینگ شخصی نام برد:
  3. ایجاد موقعیت های شغلی بیشتر متناسب با توانمدی شما
  4. شناخت و درک بهتر نسبت به خود
  5. شناخت نقاط قوت و ضعف
  6. شناخته شدن در موقعیت شغلی
  7. ایجاد ارتباطات ارزشمند با متخصصین حوزه خود

پرسونال برندینگ چگونه ایجاد می‌شود؟

گام اول: خود را به طور مشخص معرفی کنید.

در این گام شما باید از قبل خود را به خوبی شناخته باشید. باید نسبت به  ارزش ها و باورهای خود آگاه باشید. مهارت و علایق خود را بدانید. مهم ترین مورد در این مرحله این است که بدانید وجه تمایز شما نسبت به دیگران چیست؟ زمانی که میخواهید به دیگر افراد معرفی شوید با چه ویژگی منحصر بفردی می توانید اقدام به این کار کنید؟

گام دوم: هدف خود را از برندسازی به اشتراک بگذارید. 

برا ی این منظور باید باید در ابتدا از خود بپرسید که می خواهم چه کاری در حرفه یا زندگی شخصی خود به عمل برسانم؟ می خواهم با کدام مهارت خاص شناخته شوم؟ چه پیامی را می خواهم به مخاطبانم برسانم؟ با پاسخ به این سوالات می توانید به شکل گیری برند شخصی خود در این گام نزدیک شوید.

برندسازی شخصی پرسونال برندینگ

 گام سوم: تعیین مخاطب هدف

همان طور که در مقاله برند بوک اشاره کردیم تعیین مخاطب هدف یکی از اجزای مهم برندبوک محسوب می شود و در برندسازی شخصی نیز بدان نیازمندیم. قطعا شما به عنوان یک شخص مانند هر کسب و کاری دارای مخاطب مشخص و محدود خود هستید. پیدا کردن این مخاطبان از طریق پاسخ به سوالاتی که در ادامه آورده ایم راحت تر خواهد بود.

  • بیشترین کمک را به چه گروهی خواهید داشت؟
  • افراد تحت تأثیر برند شما چه کسانی هستند؟
  • افرادی که از وجود شما منفعت خواهند برد چه کسانی هستند؟
  • مخاطبان شما از چه گروه سنی، جنسی، تحصیلی و حرفه ای هستند؟

گام چهارم: معرفی وجه تمایز برند شما

وجه تمایز برند شما می تواند در قالب یک شعار ساده یا حتی انتخاب یک نام مشخص باشد. مهم این است که مخاطب هدف شما به صورت صریح و واظح متوجه این شود که چه نیازی را از او با چه تفاوتی برطرف خواهید کرد؟ پایداری نسبت به پیام برند خود در ادامه این مسیر بسیار حائز اهمیت است. مخاطبان خود را از کمک هایی که ارائه داده اید آگاه نگه دارید.

برندسازی شخصی پرسونال برندینگ

گام پنجم:  راه اندازی وبسایت

تمامی تبلیغات و پیام رسانی هایی که از برند شما در شبکه های مختلف انجام می شود به دریای وب سایت شما وصل خواهد شد. اقدام به تهیه و بهینه سازی وبسایت بسیار حائز اهمیت است. در این مرحله داشتن لوگو حرفه ای، شعار برند و  بیان جزئیات خدمات و معرفی خود در بخش درباره ی ما، تصاویر حرفه ای، بارگزاری مدارک و ایجاد امکان پیوستن مخاطب به وبینار و ارتباطات اینچنینی انجام می شود.

گام ششم: داشتن استراتژی بلند مدت

در انتها باید گفت داشتن یک چشم انداز یا ویژن در برندسازی شخصی بسیار اهمیت دارد. برای رشد برند شخصی باید نگاهی استراتژیک و آینده‌محور داشته باشید و برای آینده خود برنامه ریزی کنید. با اینکه تمام جنبه های زندگی قابل پیش بینی نیست ولی باید در پرسونال برندیگ چشم انداز بلند مدت و هدف داشته باشید تا بتوانید به طور مستمر به رشد شخصی خود کمک کنید.

سخن آخر اینکه مهم ترین فاکتوری که در برندسازی برای اشخاص یا کسب و کار باید در نظر بگیریم ایجاد وجه تمایز است. باید مخاطب شما بداند که در شما ویژگی هایی است که شما را از دیگر افراد در زمینه ی خاصی متمایز می کند. در این صورت تمایل خواهد داشت که برند شما را دنبال کند.  تیم ونداد با کادر مجرب در زمینه ی برندینگ شخصی به شما کمک می کند تا برند شخصی خود را بسازید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *