برندسازی مشارکتی
زمانی که دو برند با همکاری در تبلیغات و استراتژی یک محصول اقدام به برندسازی می کنند. برندسازی مشارکتی شکل میگیرد. در این نوع برندسازی ارزش های مشترک ایجاد می شود و موفقیت هر برند برند دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد.
برندسازی جغرافیایی
این نوع از انواع برندسازی توجه خود را بر منطقه جغرافیایی خاصی متمرکز می کند. برخی از این مناطق مستعد تولید محصول خاص یا ارائه ی خدمات خاص خود می باشند. اینکه ما برای خرید محصول خاصی به دنبال یک برند جغرافیایی میگردیم نشان از برندسازی جغرافیایی آن است. به عنوان مثال ممکن است شما برای خرید محصولات الکترونیکی برند ژاپنی را ترجیح دهید. این موضوع در گردشگری نیز بسیار رایج است. بسیاری از شهر های توریستی که سالانه جذب مسافر بالایی دارند، بر روی برندسازی جغرافیایی خود کار کرده اند. برندسازی مکان معمولا به سه دسته منطقه ای شهری و ملیتی تقسیم می شود.
برندسازی سازمانی
در این نوع برندسازی ما علاوه بر آنچه در برندسازی محصول به انجام میرسد، با یک فرهنگ سازمانی نیز مواجه میشویم. هر سازمان دارای چشم انداز و ارزش های خاص خود می باشد که در برندسازی این ارزش ها به مخاطب به معرفی خواهد شد.