بلاگ

تاثیر تولید محتوا در افزایش ورودی سایت

تولید محتوا به شما کمک می کند تا با تنوع مطالب خود به افزایش ورودی سایت دست یابید. چرا که تنوع مطالب سبب می شود که دایره کلمات کلیدی وب سایت شما گسترش پیدا کند. در نتیجه، عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود خواهد یافت. امروز قصد داریم چگونگی تولید محتوا مناسب برای افزایش ورودی سایت را شرح دهیم. بنابراین اگر در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت دارید و می خواهید شاهد افزایش ورودی سایت خود باشید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه تیم ونداد باشید.

افزایش ورودی سایت با تولید محتوا

آیا هر محتوایی به افزایش ورودی سایت من کمک خواهد کرد؟

در یک تحقیق جامع پس از بررسی پست های وب سایت ها  و برخی از مطالب وبلاگ های ایرانی و خارجی، به این نتیجه دست یافته اند که هر محتوایی نمی تواند مورد پسند موتورهای جستجو گوگل واقع گردد. سپس فهرستی از 10 نوع محتوایی که افزایش ورودی سایت را در پی دارند، گرد آوری شده است. در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد.

1.مقالات دائمی

مقالات کوتاه دائمی که به آن محتوای همیشه سبز (Evergreen) نیز می گویند، بهترین نوع تولید محتوا هستند. این مقالات هیچوقت قدیمی و بی‌فایده نمی‌شوند. لذا در هر زمانی قابل استفاده‌اند. همین امر سبب جذب مخاطبین و افزایش ورودی سایت می گردد.

2.مقالات طولانی

نکته بسیار مهم این است که لزوما هر مقاله ی طولانی یک مقاله مفید نیست. یا هیچ ضرورتی وجود ندارد که محتوا حتما باید طولانی باشد. یا اگر شنیده اید که محتوای طولانی تر بهتر از محتوای خلاصه شده است، باید بگوییم که این تنها ظاهر ماجرا است.  دلیل اصلی آنکه پیشنهاد میدهیم محتوای شما طولانی باشد آن است که به نوعی نشان دهنده تلاش شما برای پاسخ گویی به سوالات بیشتری از مخاطبین سایت خواهد بود. طولانی شدن مقالات به معنی کاهش کیفیت آنها و بی حوصله کردن خوانندگان نیست.

افزایش ورودی سایت با تولید محتوا

3.مقالات در حوزه برندینگ

معمولا سایت هایی که برند بسیار معتبر و شناخته شده ای دارند، توسط نام برند توسط کاربران جستجو می شوند و یا با وارد کردن آدرس دامنه در مرورگر، کاربر وارد سایت می شود. شما نیز می توانید با تولید محتوا درباره برند خود و  تقویت آگاهی کاربران از برند سایت خود ، بازدید سایت را افزایش دهید.

4.مقالات یونیک و منحصر به فرد

افزایش ورودی سایت و موفقیت در سئو با تولید محتوای جدید و یونیک امکان پذیر است. موتورهای جستجو عاشق محتوای جدید هستند. شما نمی توانید برای اینکه محتوای خودتان را جدید نشان بدید، هر روز آن را آپدیت کرده و تاریخ انتشار آن را بروز کنید. یا اینکه هر روز آن را منتشر کنید چرا که گوگل فهمیده و نتایج خیلی بدی را برای شما به همراه خواهد داشت. در نتیجه محتوای یونیک و تازه نوشته شده هم میتواند برای مخاطبان شما خوب باشد. هم می تواند افزایش ورودی سایت به همراه داشته باشد.

افزایش ورودی سایت با تولید محتوا

5.تولید محتوا تصویری و اینفوگرافیک

در سال های اخیر با توجه به بالا رفتن تعداد مخاطبان  فضای مجازی و افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت،  قالب محتوا نیز تغییر پیدا کرد.  تولید محتوا تصویری و اینفوگرافیک روش بسیار مؤثری برای افزایش ورودی سایت است. چرا که در بیشتر موارد تصویر بیشتر از متن و نوشته برای مخاطب اهمیت دارد و مغز انسان محتوای تصویری را سریع‌ تر و راحت‌ تر از محتوای متنی به خاطر می‌ سپارد.

6.تولید محتوا تعاملی

محتوای تعاملی یکی دیگر از انواع محتوا است که کاربر با  آن بسیار راحت ارتباط برقرار میکند و بیشترین اثرگذاری را بر روی مخاطب خود دارد و مخاطب را به چالش می اندازد و درگیر میکند. این نوع از تولید محتوا باعث ایجاد ترافیک و افزایش ورودی سایت و بیشتر دیده شدن توسط مخاطبان خواهد شد. به عبارت دیگر میتوان گفت تولید محتوای تعاملی به معنای کوتاه کردن مطالب نوشتاری و جایگزین کردن تماشا و همچنین شنیدار به جای خواندن است. این روش می‌تواند برای مخاطبین جذابیت بیشتری داشته باشد و شخص را به صورت طولانی مدت در سایت شما نگه دارد.

افزایش ورودی سایت با تولید محتوا

7.تولید محتوا نقد و بررسی محصولات

یکی  از محتواهایی که همیشه مورد استقبال مخاطبان واقع شده و ورودی سایت را به صورت قابل توجهی افزایش خواهد داد، تولید محتوا درباره محصولات و خدمات جدید، مقایسه و نقد و بررسی هر یک از آنها است. این نوع محتوا از مواردی است که در موتور جستجوی گوگل نیز به صورت مکرر جستجو می شود. با گسترده شدن خرید و فروش اینترنتی، رقابت بین تولید کنندگان و فروشگاه های اینترنتی سخت تر و پیچیده تر شده است. پس با این تولید محتوا می توانید از جایگاه ویژه ای در بین مخاطبان خود برخوردار گردید.

نکته پایانی : کپی نکنید

علاوه بر تمام مواردی که در بالا ذکر کردیم. مسئله اصلی که پیش میاد این است.  آیا شما واقعا محتوای بدون کپی ارائه می دهید، بعضی از محتوا نویس ها غافل از این موضوع هستند که حتی اگر ربات های موتورهای جستجوگر نفهمند که محتوای آنان کپی هست. کاربر به آسانی فهمیده و بعد از چند ثانیه از وب سایت خارج می شود. همین امر سبب کاهش ورودی سایت و افت بسیار زیاد رتبه وب سایت شما می­شود، پس خودتان را گول نزنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *