بلاگ

استراتژی تولید محتوا در یوتیوب

استراتژی تولید محتوا در یوتیوب چگونه انجام می‌شود؟ برای شروع به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ استراتژی تولید محتوا در یوتیوب به اندازه استراتژی تولید متحوا در اینستاگرام اهمیت دارد. پس در این مقاله روش‌های کسب در امد و دیده شدن در یوتیوب را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. تا اخر این مقاله همراه ما باشید.

یوتیوب چیست؟

Youtube یک وب‌سایت برای به اشتراک گذاری ویدیو به صورت آنلاین است و به صورت رایگان خدمات خود را ارائه می‌دهد. با یوتیوب می‌توانید ویدیو ایجاد کنید و حتی با دیگران به اشتراک بگذارید. این کمپانی سال 2005 ایجاد شد و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین‌ها در این زمینه به حساب می‌آید. یوتیوب ماهانه حدود 6 میلیارد ساعت بازدید دارد.

چرا یوتیوب؟

یکی از اساسی‌ترین دلایل می‌تواند تعداد زیاد ویدیو‌هایی که در آن وجود دارد باشد. با آمار‌های گرفته شده توسط این شرکت، در هر دقیقه 100 ویدیو در این برنامه یا وب‌سایت آپلود می‌شود. با این تعاریف می‌توان به مزیت بعدی که دارد یعنی تنوع و تازگی ویدیوها اشاره کرد. شما در یوتیوب می‌توانید هر نوع ویدیو، از آشپزی گرفته تا برنامه‌نویسی و حتی برنامه‌های سرگرم کننده را مشاهده کنید.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت یوتیوب این است که ویدیوها توسط کاربران معمولی ساخته و پخش می‌شوند. یعنی نیازی به کمپانی‌های بزرگ فیلم برداری نیست. افراد با خلاقیت و استعدادهایی که دارند ویدیوهای خود را با سبک‌های مخصوص به خود تولید می‌کنند. به همین دلیل استراتژی تولید محتوا در یوتیوب اهمیت پیدا می‌کند.

استراتژی تولید مختوا در یوتیوب

یوتیوب برای چه کسانی مناسب است؟

باید توجه کنیم که بدلیل وجود تعداد زیادی ویدیو در این بستر اجتماعی، شاید موضوع‌هایی مناسب برای هر شخصی در آن وجود نداشته باشد. از این رو استفاده از این ویدیوها برای افراد زیر 13 سال توصیه نمی‌شود. اما شما به‌عنوان والدین می‌توانید تغییرات و تنظیمات خود را به گونه‌ای ایجاد کنید تا فقط ویدیوهایی خاصی را تماشا کنید.

نکاتی درباره تولید محتوا در یوتیوب:

در ادامه تعدادی از راهکارهای تولید محتوا را معرفی خواهیم کرد و سپس به اختصار آنها را توضیح خواهیم داد:

  • ایده‌ها و استراتژی تولید ویدیو جدیدی برای خود ایجاد کنید.
  • مطمئن شوید که ویدیو‌های شما در یوتیوب به راحتی پیدا می‌شوند.
  • ایده‌هایی که بیشتر دیده می‌شوند را پیدا کنید.
  • شناسایی و تهیه تجهیزات مورد نیاز
  • و …
استراتژی تولید مختوا در یوتیوب

ایده و استراتژی تولید محتوا در یوتیوب

زمینه فعالیتتان را مشخص کرده و برای مخاطبتان، موضوعی مناسب انتخاب کنید. شما می‌توانید به هر سبکی که دوست دارید کارهای خود را ارائه دهید. نکته اساسی این است که کار شما ارزش دیده شدن را داشته باشد . این ارزش توسط بیننده معنا پیدا می‌کند. در واقع شما باید روی مخاطب و خواسته‌های آن تمرکز کنید نه خودتان.

قبل از شروع باید از خود این سوال را بپرسید که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ این کار تصمیم گیری را تا حدودی برای شما آسان می‌کند. با این کار به راحتی خود را راهنمایی می‌کنید. در استراتژی تولید محتوا شما باید نیازهای مخاطب، مشکلات، سطح آگاهی و دلایل آنها را زیر نظر بگیرید.

تولید محتوا

نظر ونداد

وقتی که شما تمام دلایلی که مخاطبان برای دیدن ویدیو شما را دارند را بررسی کنید، می‌توانید به هدفی واحد و جامع برسید که راه رسیدن را برای شما کوتاه و کوتاه‌تر می‌کند. با مخاطبان در تعامل باشید و از نظرات آنها استفاده کنید. سعی کنید که از اشخاصی که در این زمینه فعالیت دارند، الگو بگیرید اما توجه کنید که این کار به اندازه‌ای که خوب است، می‌تواند افکار شما را فلج کند. پس به استراتژی تولید محتوا در یوتیوب دقت کنید.

دیده شدن

تنها ویدیو ساختن مهم نیست چرا که آن ویدیو زمانی ارزش پیدا می‌کند که دیده شود. هنگام تولید محتوا و ساخت ویدیو باید SEO را نیز در نظر بگیرید. در این مرحله هدف شما این است که توسط مخاطب جستجو شوید و در نهایت دیده شوید. برای دیده شدن بهتر است محتوایی بسازیم که برای بیننده مفید باشد و برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. در آخر برای اینکه محتوای تولید شده شما مفید و در دسترس باشد بهتر است که سوالات احتمالی، چگونگی و شرایط مطرح شدن آنها را درنظر بگیرید.

موضوعات

حال ما مخاطبان خود را شناسایی کرده‌ایم. اکنون زمان آن است موضوعی که قرار است درباره آن ویدیو بسازید را اتخاب کنیم. نگران نباشید موضوعات و ایده‌های فراوانی وجود دارد، پس از تکراری بودن آن نترسید. برای پیدا کردن موضوعات خود می‌توانید در خود یوتیوب سرچ کنید و محتوای ویدیوهای تولید شده را بررسی کنید.

به بخش نظرات رفته و نظرات کاربران را بخوانید. این کار باعث پیدا شدن ایده‌های جدید و جذاب می‌شود. عضو گروه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند شوید تا از تجربیات آنها نیز استفاده کنید. شما حتی می‌توانید برای تولید محتوا از نظرات کاربران خود استفاده کنید.

استراتژی تولید محتوا

تجهیزات

شما برای اجرای استراتژی تولید محتوا در یوتیوب ، به تجهیزات نیاز دارید. قبل از شروع شاید فکر کنید ابزاری برای آغاز این راه ندارید اما سخت در اشتباه هستید. درست است که داشتن تجهیزات با سطح بالا می‌تواند به بهبود کیفیت تولید محتوا شما کمک کند. اما نگران تجهیزات نباشید. اولین چیز مهم مهارت شما برای محتوا سازی است. شما با استفاده از تلفن همراه خود به سادگی می‌توانید محتوا سازی کنید. پس از کسب در آمد از یوتوب می‌توانید به فکر خرید دوربین باشید.

شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای رایگان، گوشی‌های خود و زدن کمی چاشنی خلاقیت به آنها، محتوا سازی خوبی داشته باشید. از ابزارها می‌توان به میکروفن، نرم‌افزار ادیت ویدیو، اسکرین رکوردر، نور، وب کم یا دوربین‌ها اشاره کرد.

کلام ونداد

با این برنامه یا وب‌سایت بستری برای شما فراهم شده است که بتوانید به راحتی هر چه تمام‌تر کسب درآمد کنید. اگر در شروع کار دیده نشدید، اصلا نا امید نشوید شاید این کار کمی زمانبر باشد. اگر برای استراتژی تولید محتوا در یوتیوب ، نیاز به مشاوره بیشتر  دارید، می‌توانید با مشاوران ما در ونداد تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *