بلاگ

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

اهمیت محتوا سازی در دنیای مجازی اهمیت خاصی دارد. شما با این کار می‌توانید برای کسب و کار خود به راحتی جذب مخاطب کنید و از این راه کسب در آمد کنید. پلتفرم‌های مختلفی برای محتوا سازی وجود دارد. استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بهترین گزینه برای شروع کار است.

اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه رایگان برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم است که به صورت آنلاین کار می‌کند. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی توسط شرکت فیس بوک(متا) در سال 2012 خریداری شد. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که عکس و فیلم‌های کوتاه خود را از طریق وب و موبایل به اشتراک بگذارید. با استفاده از هشتگ‌ها و نمایش موقعیت جغرافیایی می‌توانید پست‌های خود را فهرست بندی و دسته بندی کنید. در این برنامه می‌توانید صفحه خود را خصوصی کنید تا فقط دنبال کنندگان شما صفحه را ببینند.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

در این برنامه کاربران اینستاگرام می‌توانند پست‌های یکدیگر را لایک کنند، کامنت بگذارند، به اشتراک بگذارند و حتی آن را ذخیره کنند.

اینستاگرام علاوه بر کاربران عادی، برای کسب و کارها از کوچک و خانگی گرفته تا بزرگ و شرکتی طراحی شده است. کسب و کارها می‌توانند با به اشتراک گذاشتن عکس محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنند به راحتی جذب مشتری کرده و کسب درآمد کنند. طبق تحقیقات به دست آمده %60 مردم محصولات جدید را در این برنامه کشف می‌کنند.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

در هر جا و هر مکانی حرف از این برنامه زیاد است. در مترو مردم برای اینکه تا به مقصد برسند در این برنامه وقت می‌گذرانند. در مطب دکتر یا وقتی سفارش غذا داده‌اند، اینستاگرام گردی می‌کنند. چرا شما برای توسعه کسب و کارتان از این وقت‌ها و فرصت‌ها استفاده نکنید؟ برای این کار به یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام نیاز دارید که در ادامه به چند مورد از آنها می‌پردازیم:

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استفاده از قالب‌ها:

از استراتژی‌ تولید محتوا در اینستاگرام ، میتوان به قالب‌ها اشاره کرد. برای اینکه بتوانید یک قالب خاص و زیبا داشته باشید، نیاز نیست که حتما فوتوشاپ بلد باشید. امروزه سایت‌هایی هستند که قالب‌های اماده دارند و شما می‌توانید از انها استفاده کنید و یا طرح خود را به سادگی ایجاد کنید. این قالب ها می‌توانند برای یک تبلیغ باشد یا دستور پخت غذا و حتی یک وبلاگ. در ایجاد قالب می‌توانید از یک الگو خاص استفاده کنید.

اگر شما یک قالب شیک و جذاب داشته باشید می‌توانید به راحتی کاربران را جذب خود کنید. کاربران با دیدن یک قالب جذاب، از اهمیتی که شما هم به کارتان و هم به انها می‌دهید مطلع می‌شوند. این کار باعث به یاد ماندن شما در ذهن انها می‌شود.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

تصاویر:

اگر امکان گرفتن و ایجاد یک تصویری رو ندارید از تصاویر استوک استفاده کنید. اصلا نگران این نباشید که تصاویر تکراری می‌شود شما می‌توانید از آنها بارها استفاده کنید. اما چگونه؟ شما می‌توانید با ترکیب آنها با تصاویر مختلف، تصویر جدید ایجاد کنید. اما به این نکته توجه کنید که تصاویری که استفاده می‌کنید کیفیت مطلوب و عالی داشته باشند. نکته بعدی استفاده از تصاویر با اندازه مناسب است که اندازه استاندارد برای پست‌ها در اینستاگرام 1080p*1080p می‌باشد.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

تبلیغ:

یکی دیگر از استراتژی‌های تولید محتوا در اینستاگرام، تبلیغ است. شما می‌توانید از سایر همکاران که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. به این صورت که آنها پیج شما را در پیج خود تبلیغ کنند. حتی شما می‌توانید برای اشخاص دیگر پست‌های خود را ارسال کنید و از آنها بخواهید که شما را حمایت کنند. با استفاده از تبلغیات پست‌های شما فراگیر شده و در همه جا دیده می‌شود. نتیجه این کار، جذب مخاطب بیشتر و کسب درآمد بیشتر خواهد بود.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

کمپین:

با ایجاد یک کمپین می‌توانید از مخاطبان در خواست کنید که با یکی از پست‌های شما یا یک کار مرتبط به کسب و کار شما، یک پست بسازند یا یک فیلم کوتاه. در نهایت با این کار کاربران انگیزه بیشتری برای دنبال کردن شما و محصولاتتان دارند. حتی می‌توانید یک فضای رقابتی بین کاربران ایجاد کنید تا برند شما پربازدید شود.

فیلم:

یکی دیگر از استراتژی‌های تولید محتوا در اینستاگرام ، تولید فیلم است. با تولید فیلم راجب محصولات خود بهتر می‌توانید مخاطب را جذب کنید. با چسباندن چند عکس ساده به یکدیگر می‌توانید تولید محتوا کنید و به راحتی کاربر را جذب خود کنید. با استفاده از افکت و تصاویر و صداهای جذاب این کار به راحتی امکان پذیر است.

کلام ونداد

از استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام ، میتوان به کمپین‌ها اشاره کرد. شما بعنوان مدیر یک کسب و کار، باید همگام با تکنولوژی روز دنیا باشید و از آنها استفاده کنید. با راه کارهای بالا شما تا درصدی می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. اگر نیاز به مشاوره بیشتر برای استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام دارید با همکاران ما در ونداد، در تماس باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *